نوار قلب چیست| دلایل گرفتن نوار قلب | (الکتروکاردیوگرام)

نوار قلب یا (الکتروکاردیوگرام) که روشی بدون درد و به اصطلاح غیر تهاجمی میباشد، آزمایشی سریع و بسیار کاربردی از قلب است که برای ارزیابی سرعت و نظم تپش قلب استفاده میشود و پزشک با استفاده از آن میتواند عملکرد قلب را بسنجد
درواقع نوار قلب یا (الکتروکاردیوگرام)  نشان‌دهندهٔ امواج الکتریکی محرک قلب است این امواج نمایشگر مراحل مختلف تحریکات قلبی شما هستند. پزشک می تواند از نوارقلب برای مشاهده الگوهای میان ضربانات قلبی و ریتم آن برای تشخیص شرایط مختلف قلب استفاده کند
موارد استفاده نوار قلب :
از نوار قلب برای تشخیص موارد زیر استفاده کند
- بی نظمی در ریتم ضربان قلب (آریتمی)
- اگر شریان مسدود یا تنگ شده در قلب (بیماری عروق کرونر) باعث درد قفسه سینه یا حمله قلبی شوند
- مشکلات ساختاری حفره های قلب
- حمله قلبی گذشته
- چگونگی روند درمانی بیماری های قلبی، مانند ضربان ساز( پیس میکر ) در حال کار

نوار قلب یکی از بی‌خطرترین و ساده‌ترین اقداماتی است که اطلاعاتی ارزشمند در مورد قلب به پزشک می‌دهد . نوار قلب یا ECG بهترین راه برای تشخیص بیماری های قلبی برای پزشک میباشد و این روش طبق پیشرفت های پزشکی و تخصصی که در سالیان اخیر داشته ، اطلاعات و آمار مطمئنی را ارائه میکند. نوار قلب در بررسی دردهای قلب و سکته‌های قلبی ارزش خاصی دارند و به عنوان یکی از عوامل آگاه کننده میتواند به صورت روزمره انجام گیرد تا از مشکلات جدی بیماری های قلبی جلوگیری شود. نوارقلب در ویکیپدیا