نارسایی قلب را نارسایی احتقانی قلب (CHF) نیز می‌نامند. بیماری نارسایی قلب علل متفاوتی دارد و گاهی اوقات علت اصلی آن یافت نمی شود. بعضی از افراد مبتلا به نارسایی قلب، علائم کمی از خود نشان می‌دهند.
نارسایی قلب چیست؟
نارسایی قلب به معنای بی کفایتی قلب در پمپ کردن خون است. نارسایی قلب به معنای ایست کار قلب یا حمله قلبی نیست (البته افرادی که مبتلا به نارسایی قلب هستند، اغلب سابقه حمله قلبی در گذشته داشته‌اند).

داروهای کورتیکواستروئید - از جمله کورتیزون، هیدروکورتیزون و پردنیزون - در درمان بسیاری از بیماری ها مانند بثورات، لوپوس و آسم مفید هستند. اما این داروها همچنین خطر عوارض جانبی جدی را متحمل می شوند. با پزشک خود کار کنید، می توانید اقداماتی را برای کاهش این عوارض جانبی انجام دهید تا منافع درمان کورتیکواستروئید بیشتر از خطرات باشد.

کبد چرب ، حالتی برگشت‌پذیر از تجمع واکوئولهای چربی در سلولهای کبد است .

بیماری کبدی چرب غیرقابل الکلی یک اصطلاح کلفت برای طیف وسیعی از شرایط کبدی است که در افرادی که به مقدار زیاد بدون الکل مصرف می کنند، است. همانطور که از نامش بر می آید، مشخصه اصلی بیماری کبد چرب غیر آلرژیک بیش از حد در سلول های کبدی ذخیره می شود.

سیستم گوارش از دستگاه گوارش ساخته شده است - همچنین دستگاه گوارش  و کبد، پانکراس و کیسه صفرا است. دستگاه گوارش مجموعه ای از اندام های توخالی است که در یک لوله طولانی و پیچ خورده از دهان تا انتهای آن پیوند خورده است. اندام های توخالی که دستگاه گوارش را تشکیل می دهند، عبارتند از دهان، مری، معده، روده کوچک، روده بزرگ و انسداد. کبد، لوزالمعده و کیسه صفرا اعضای بدن سیستم گوارشی است.

نگه داشتن قلب سالم در سالهای طلایی ضروری است. در حالی که مسائل مربوط به قلب می تواند بر کسی تاثیر بگذارد خطر بزرگ شدن بیماری قلبی عروقی افزایش می یابد. در حقیقت، بیش از 67٪ افراد بین سنین 60-79 ساله از نوعی بیماری قلبی رنج می برند. پس از 80 سال، این تعداد به بیش از 84 درصد مردم می رسد.

علیرغم داشتن یک دید مشترک در شهرهای آلوده، به ویژه در آسیا، تحقیقات جدید نشان می دهد که ماسک های صورت طراحی شده برای فیلتر کردن ذرات آلودگی ممکن است به همان اندازه موثر باشد که ادعا می شود.

تعریف آلودگی هوا

قلب یکی از مهم‌ترین اندام‌های بدن است که عدم توجه به آن پیامد‌های جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

چون بیماری های قلبی دومین علت مرگ و میر در جهان است پس اشتباهاتی که سلامت قلب را به خطر می اندازد انجام ندهید.

در حالی که یک قلب سالم چیزی است که همه ما می خواهیم داشته باشیم, اما بیماری های قلبی - عروقی با استفاده از برخی عادات ساده و روزمره می توانند تفاوت بزرگی در میزان سالم بودن قلب داشته باشند.

چگونه قلب سالم داشته باشیم؟ بیماری‌های قلبی و عروقی یکی از دلایل رایج مرگ در دنیا است؛ اما راه‌های زیادی برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و داشتن قلبی سالم وجود دارد؛ شامل فعالیت‌های فیزیکی، ترک سیگار، رسیدن به وزن مناسب و کنترل فشار خون و میزان چربی، که کلیدهای اصلی داشتن قلب سالم و سلامت فیزیکی است. اما محققان همچنان به دنبال راه‌های بیشتر برای کاهش و جلوگیری از خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی هستند؛ شامل این 8 راه حل که برای داشتن قلب سالم به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اضافه وزن یکی از عوارضی است که می‌تواند کل ارگان‌های بدن را با موجی از تخریب تدریجی مواجه کند. اما درد مفاصل و آرتروز چگونه فرد را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. درد مفاصل دردی نیست که یکباره فرد دچار آن شود بلکه بر اثر اضافه‌وزن و به‌تدریج فرد به آن مبتلا می‌شود. بیماری متابولیکی نیز به دلیل استمرار خوردن مواد غذایی پرچرب و شیرین در دراز مدت باعث بروز بیماری‌هایی نظیر دیابت و عوارض قلبی و عروقی می‌شود. در این مطلب تلاش شده است تا به عوارض چاقی، چه در زمینه درد مفاصل و چه در زمینه بیماری‌های متابولیکی ناشی از اضافه‌وزن پرداخته شود.

ضربان قلب یکی از علائم و شاخص‌های مهم سلامتی بدن است. ضربان قلب تعداد دفعاتی که قلب در هر دقیقه می‌تپد را مشخص می‌کند. سرعت ضربان قلب به دلایل مختلفی مانند فعالیت بدنی، تهدیدات ایمنی و پاسخ‌های عاطفی متفاوت است. ضربان قلب آرام، به شدت ضربان قلب در هنگام آرامش فرد اشاره دارد. در حالی که ضربان قلب معمولی تضمین نمی‌کند که یک فرد عاری از مشکلات سلامتی باشد، با این حال معیاری مفید برای شناسایی بخش وسیعی از مشکلات سلامتی است.

صفحه1 از3