علیرغم داشتن یک دید مشترک در شهرهای آلوده، به ویژه در آسیا، تحقیقات جدید نشان می دهد که ماسک های صورت طراحی شده برای فیلتر کردن ذرات آلودگی ممکن است به همان اندازه موثر باشد که ادعا می شود.

تعریف آلودگی هوا

قلب یکی از مهم‌ترین اندام‌های بدن است که عدم توجه به آن پیامد‌های جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

چون بیماری های قلبی دومین علت مرگ و میر در جهان است پس اشتباهاتی که سلامت قلب را به خطر می اندازد انجام ندهید.

در حالی که یک قلب سالم چیزی است که همه ما می خواهیم داشته باشیم, اما بیماری های قلبی - عروقی با استفاده از برخی عادات ساده و روزمره می توانند تفاوت بزرگی در میزان سالم بودن قلب داشته باشند.

چگونه قلب سالم داشته باشیم؟ بیماری‌های قلبی و عروقی یکی از دلایل رایج مرگ در دنیا است؛ اما راه‌های زیادی برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و داشتن قلبی سالم وجود دارد؛ شامل فعالیت‌های فیزیکی، ترک سیگار، رسیدن به وزن مناسب و کنترل فشار خون و میزان چربی، که کلیدهای اصلی داشتن قلب سالم و سلامت فیزیکی است. اما محققان همچنان به دنبال راه‌های بیشتر برای کاهش و جلوگیری از خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی هستند؛ شامل این 8 راه حل که برای داشتن قلب سالم به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اضافه وزن یکی از عوارضی است که می‌تواند کل ارگان‌های بدن را با موجی از تخریب تدریجی مواجه کند. اما درد مفاصل و آرتروز چگونه فرد را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. درد مفاصل دردی نیست که یکباره فرد دچار آن شود بلکه بر اثر اضافه‌وزن و به‌تدریج فرد به آن مبتلا می‌شود. بیماری متابولیکی نیز به دلیل استمرار خوردن مواد غذایی پرچرب و شیرین در دراز مدت باعث بروز بیماری‌هایی نظیر دیابت و عوارض قلبی و عروقی می‌شود. در این مطلب تلاش شده است تا به عوارض چاقی، چه در زمینه درد مفاصل و چه در زمینه بیماری‌های متابولیکی ناشی از اضافه‌وزن پرداخته شود.

ضربان قلب یکی از علائم و شاخص‌های مهم سلامتی بدن است. ضربان قلب تعداد دفعاتی که قلب در هر دقیقه می‌تپد را مشخص می‌کند. سرعت ضربان قلب به دلایل مختلفی مانند فعالیت بدنی، تهدیدات ایمنی و پاسخ‌های عاطفی متفاوت است. ضربان قلب آرام، به شدت ضربان قلب در هنگام آرامش فرد اشاره دارد. در حالی که ضربان قلب معمولی تضمین نمی‌کند که یک فرد عاری از مشکلات سلامتی باشد، با این حال معیاری مفید برای شناسایی بخش وسیعی از مشکلات سلامتی است.

سلامت قلب نقش بسیار مهمی در سلامتی کلی انسان دارد. از همین رو تلاش در جهت بهبود سلامتی قلب دارای اهمیت فراوانی است.

چند توصیه مهم برای سلامت قلب

آسانترین راه تشخیص سلامت قلب در منزل

متخصصان قلب تستی را کشف کردند که با انجام آن در خانه می توانید از سلامت قلب خود آگاه شوید.سعی کنید که این تست های مربوط به قلب را در خانه انجام دهید، تا ببینید که قلبتان چقدر سالم است.

علائم پارگی مینیسک و درمان این مشکل زانو

خیلی از ورزش های پر فعالیت مانند فوتبال و والیبال می توانند باعث اسیب جدی به زانو شوند. پارگی رباط صلیبی و پارگی مینیسک می توانند در اثر ضربه در ورزش به وجود آیند. البته پارگی مینیسک بسیار شایع است و با روش های مختلف درمان می شود.

نارسایی قلب را نارسایی احتقانی قلب (CHF) نیز می‌نامند. بیماری نارسایی قلب علل متفاوتی دارد و گاهی اوقات علت اصلی آن یافت نمی شود. بعضی از افراد مبتلا به نارسایی قلب، علائم کمی از خود نشان می‌دهند.

نارسایی قلب چیست؟

نارسایی قلب به معنای بی کفایتی قلب در پمپ کردن خون است. نارسایی قلب به معنای ایست کار قلب یا حمله قلبی نیست (البته افرادی که مبتلا به نارسایی قلب هستند، اغلب سابقه حمله قلبی در گذشته داشته‌اند).

داروهای کورتیکواستروئید - از جمله کورتیزون، هیدروکورتیزون و پردنیزون - در درمان بسیاری از بیماری ها مانند بثورات، لوپوس و آسم مفید هستند. اما این داروها همچنین خطر عوارض جانبی جدی را متحمل می شوند. با پزشک خود کار کنید، می توانید اقداماتی را برای کاهش این عوارض جانبی انجام دهید تا منافع درمان کورتیکواستروئید بیشتر از خطرات باشد.

صفحه1 از2